vineri, 4 decembrie 2009

Scrisoare deschisă domnului Robert Turcescu

Vă fac cunoscut un text biblic pe care adevăraţii creştini, spre deosebire de dumneavoastră, îl cunosc:

Aţi mai auzit iarăşi că s-a zis celor din vechime: Să nu juri strîmb, ci să împlineşti faţă de Domnul jurămintele tale! Dar Eu vă spun: Să nu juraţi nicidecum; nici pe cer, pentru că este scaunul de domnie al Lui Dumnezeu; nici pe pămînt căci este aşternutul picioarelor Lui; nici pe Ierusalim, căci este cetatea Marelui Împărat. Să nu juri nici pe capul tău, căci nu poţi face un singur păr alb sau negru. Ci felul vostru de a vorbi să fie: Da, da; nu, nu; ce trece peste aceste cuvinte vine de la cel rău.” – Matei 5;33

Domnule Turcescu, dacă eraţi un adevărat creştin, îi puneaţi pe candidaţi să jure pe Constituţie, cel mult. Sau apelaţi la o tehnică mai modernă, detectorul de minciuni :)

Ceea ce e mai trist este că intima mea convingere, doar a mea, este că Geoană a ştiut ce se află în cutie. Poate din acest motiv la întrebarea "Aţi jura că .... " a răspuns simplu "Da", aşteptând continuarea cu juratul pe Biblie.

Mai mult decât atât, riscurile pe care vi le-aţi asumat la sfârşitul dezbaterii au fost imense, din următoarele motive:
1. Unul din candidaţi ar fi putut să vă refuze, invocând versetul biblic de mai sus.
2. Unul dintre candidaţi v-ar fi întors întrebarea cu una de tipul "Dumneavoastră juraţi că celălalt, contracandidatul meu, nu ştia că în cutie este o biblie?"

Un comentariu:

  1. Cred ca amândoi ştiau ce e in cutie, doar că Băsescu e un actor demn de scena Teatrului Naţional. Mi se pare o copilărie să crezi că la miza pe care au jucat-o amândoi aseară ar fi acceptat să iasă din scenariul stabilit de staff-urile de campanie.
    Mie mi s-au părut foarte interesante gesturile celor doi în timp ce jurau.
    Spre final Geoana ridica des mâna de pe Biblie, aşa cum faci când vrei să vezi cât de fierbinte e un fier de călcat, şi parcă făcea eforturi să ţină mâna lipită de Biblie.
    Băsescu îşi apăsa mâna(stânga parcă, total atipic pentru un jurământ)cu cealaltă mână, de parcă se astepta ca o forţă "mogulică" să îi ridice mîna de pe Biblie.
    În rest...să auzim de bine. Confruntarea de aseară sper să mă ajute să mă uit mai puţin ruşinat în oglindă în dimineţile ce vor urma, 5 ani de zile, de după cele 10 secunde în care mă voi prostitua duminică, 6 decembrie, AD 2009.
    Era să uit...după mine, jurământul celor 2 nu este în contradicţie cu Matei 5.33, dar eu nu sunt preot, dacă aş fi fost ţi-aş fi răspuns în versete Biblice.

    RăspundețiȘtergere