sâmbătă, 5 decembrie 2009

De ce votez?

Din următoarele motive:
  • Am convingerea că Băsescu a făcut ceva bun în ultimii 5 ani: a început reforma în justiţie, a condamnat, măcar simbolic, comunismul.
  • Am încredere că Băsescu va reuşi în următorii 5 ani să reformeze şi clasa politică.
  • Traian Băsescu nu este principalul vinovat pentru notele mici acordate României la capitolul anti-corupţie. Reţelele, caracatiţele, oligarhiile financiare construite în 15 ani nu pot fi anihilate în 5. Poate din acest motiv rezultatele luptei anti-corupţie sunt modeste. Mai mult, "mica corupţie" o încurajăm cu toţii prin tăcere, prin "dare de mită", printr-o atitudine mult prea tolerantă.
  • Nu pot vota idei, aşa cum mă îndeamnă Crin Antonescu, pe propriul blog electoral. Votul meu este pentru o persoană. Nu pot pune ştampila pe Mircea Geoană cu gândul la două idei. Nu cred în idea numită "Proiectul Iohannis". Altfel spus, nu mă risc. Mai ales după declaraţiile cu interimatul la primăria sibiană ca o "cale de ieşire" dacă ceva nu merge. Nu cred nici în ideea "România fără Băsescu". Mă îngrozeşte idea "România fără Geoană" după ce ar câştiga Geoană. Nu pot ignora "umbrele" ce îl însoţesc pe Mircea Geoană.
  • Îmi doresc un preşedinte care poate anticipa riscurile demersurilor sale. În acest sens, nu mă interesează dacă relaxarea nocturnă oferită lui Geoană a fost o capcană. Mă interesează ca viitorul preşedinte, şef al CSAT, cu atribuţii importante de politică externă, să nu poată fi atras atât de uşor într-o capcană.
  • Traian Băsescu, deşi mai puţin manierat, este totuşi mai bun diplomat decât Mircea Geoană. Îi acord un punctaj mai mare lui Băsescu la capitolul "politica externă", deşi mă aşteptam ca măcar în abordarea acestui capitol Mircea Geoană, fost ministru de externe şi fost ambasador în SUA să fie mai bine pregătit.
  • Băsescu a fost mai convingător în a-şi recunoaşte greşelile decât a fost Geoană în a-l acuza pentru aceleaşi greşeli.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu