miercuri, 11 iulie 2012

Controversatul art.10 din Legea referendumului

Mihai Goţiu a inventariat într-un mod profesionist evoluţia legislativă a formulării art.10 din Legea referendumului. Am făcut şi eu ieri acest demers şi mi-a luat cîteva ore să înţeleg modificarea modificărilor. Din păcate, cred că legile la noi sunt făcute tocmai pentru a te/ne încurca şi, în anevoiosul demers al înţelegerii, să renunţi a mai pricepe spiritul şi litera legii. Legea de adoptare cu modificări a OUG de modificare a OUG care modifică Legea de modificare a OUG şi aşa mai departe ...

Îmi permit a completa postarea lui Mihai Goţiu cu menţiunea că în anul 2007, judecătorul GÁBOR KOZSOKÁR, în opinia sa concurentă afirma “Includerea în textul art.10 a sintagmei „prin derogarea de la art.5 alin.(2)”, inutilă şi fără nici un efect juridic, nu face ca textul respectiv să fie contrar vreunei prevederi constituţionale. Posibilitatea demiterii Preşedintelui României prin votul majorităţii cetăţenilor participanţi la referendum, indiferent cât de infimă ar fi această participare, ar însemna o gravă nesocotire a voinţei cetăţenilor prin al căror vot a fost ales preşedintele”.

În plus, cred că demiterea preşedintelui în condiţii mai defavorabile decât demiterea unui primar (referendumul local este valid dacă participarea la vot este de jumătate plus unu din numărul celor înscrişi în listele electorale) este DISCRIMINATORIE.

2 comentarii:

  1. 7 milioane 400/, aproape 90% !!! voturi date pentru DEMITEREA cuiva...ar trebui sa fie un lucru CLAR pentru orice tartacutza din lume ! parlamentul va VEDEA asta ? c a parlamentul reprezinta poporul !!! Iar poporul a zis deja raspicat tot ce a avut de zis: Jos Basescu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai m-am reîntors dintr-o excursie în care am parcurs şi cîteva sate româneşti, constatînd astfel cît de needucat politic şi civic este electorul din rural. Şi cred că au fost la vot cîteva milioane. Mi-am amintit de o reclamă interzisă în urmă cu ceva vreme de CNA pe motiv de discriminare ... "şi ea/el votează" :))

      Ștergere