joi, 13 decembrie 2012

A fi sau a nu fi Ponta premier

Pentru a se salva pe sine de la demitere, preşedintele Băsescu l-ar putea numi pe Ponta premier. Semnificaţia gestului ar fi aceea de acceptare a faptului că "plagiatorii sunt mai votaţi", ba chiar mai rău, că trebuie să fie mai votaţi. Ar fi un gest echivalent unei abdicări de la principii, sub falsa impresie a apărării interesului naţional. Numirea lui Ponta nu i-ar garanta însă preşedintelui că Parlamentul nu va vota suspendarea, indiferent de avizul Curţii Constituţionale, pentru a-i da o ultimă şansă lui Antenescu.
 
Băsescu ar putea să-şi asume riscul demiterii şi să nu-l numească pe Ponta premier. Deoarece în lipsa impunerii unui cvorum demiterea are o probabilitate de 100%, acest gest ar fi echivalentul unei abdicări nu de la principii, ci în numele principiilor. Nenumirea lui Ponta însă nu ne-ar oferi ocazia de a ne bucura sadic de împlinirea profeţiilor legate de proasta guvernare.

Pentru că politica este o artă a compromisurilor, Băsescu ar putea să negocieze cu Ponta funcţia de premier la schimb cu titlul de doctor. Viitorul prmier să renunţe la titlul de doctor, în numele interesului naţional. Oricum un premier nu are nevoie de un doctorat pentru a-şi exercita atribuţiile. 

Nu-mi pare rău că prin comportamentul meu de non-votant am contribuit la creşterea numărului de parlamentari usl-işti şi am făcut mai dificilă decizia preşedintelui. Nu l-am ajutat pe Băsescu în luarea deciziei pentru că el nu mai este preşedinele pe care în urmă cu ceva vreme l-am votat, pentru că a obosit şi a devenit din ce în ce mai şantajabil.

14 decembrie: "President Barroso looks forward to working with Prime Minister Victor Ponta and President Basescu, during the coming challenging years, to promote the necessary reforms in Romania's and Europe's interest." 

Decizia va fi (a fost) luată cu sprijinul Uniunii Europene :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu